Warunki uzyskiwania wyższej oceny z zajęć
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 5487
Warunki i tryb uzyskiwania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
- Uczeń ma prawo poprawienia przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych
- Do 3 dni od uzyskania informacji o przewidywanej rocznej ocenie klasyfikacyjnej uczeń zwraca się z pisemną prośbą do nauczyciela przedmiotu o podwyższenie przewidywanej oceny
- Nauczyciel następnego roboczego dnia od otrzymania wniosku ustala formy i zakres poprawy przewidywanej wcześniej oceny klasyfikacyjnej; termin poprawy, powiadamia ucznia (rodziców, prawnych opiekunów)
- Stopień trudności pytań powinien odpowiadać kryteriom oceny, o którą ubiega się uczeń
- Ustalona ocena nie może być niższa od przewidywanej
- Ustaloną ocenę wpisuje się do dziennika lekcyjnego na 1 dzień przed klasyfikacyjnym plenarnym rocznym zebraniem Rady Pedagogicznej
- Dokumentację związaną z powyższą procedurą przechowuje nauczyciel do końca roku szkolnego tj. do 31.08.
Sprawdzanie osiągnięć edukacyjnych
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 5647
Ogólne sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych ucznia
- Odpowiedzi ustne
- Prace pisemne :
- kartkówka - obejmuje do trzech ostatnich tematów, nie wymaga powtórzenia, trwa do 20, minut, jest niezapowiedziana
- praca klasowa zapowiedziana tydzień wcześniej (wpis ołówkiem do dziennika), poprzedzona lekcją powtórzeniową, czas trwania od l-2 godzin lekcyjnych.
- dyktando - trwa do 20 minut.
Liczba tych prac nie może przekroczyć:
- jednej w ciągu dnia (nie dotyczy kartkówek)
- każda następna praca pisemna z danego przedmiotu może być przeprowadzona wyłącznie wtedy, gdy poprzednia zostanie oceniona i omówiona;
- Prace domowe - ćwiczenia, wypracowania, referaty.
nauczyciel zobowiązany jest wziąć pod uwagę to, czy uczniowie są w stanie odrobić zadanie w kontekście planu zajęć edukacyjnych np. z dnia na dzień. - Prace wynikające ze specyfiki danego przedmiotu - doświadczenia, hodowle, prace badawcze, własna twórczość np. plastyczna, projekty (biorąc pod uwagę samodzielność, pomysłowość i włożony wysiłek).
- Aktywność podczas zajęć - umiejętność stosowania posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w trakcie bieżących zajęć.
Podkategorie
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec